Älskade Mormor <3

Idag skulle allas vår älskade Marianne, min (o mina syskons) mormor, fyllt 70 år!
Det var det första som slog mej i morse när jag vaknade, o det har varit med mej hela dagen!

Käkade lunch med morfar o mamma innan jobbet idag, o det var vår "födelsedagsmiddag"...

Jag blir så förbannat ledsen o arg på den där förbannade sjukdomen som tog ditt liv!
I ungefär 7 år (?!) har du varit borta, o jag kan fortfarande inte förstå det!
Är ännu ett besked som känns overkligt!
För mej är du ännu på resande fot o kommer hem snart...
MEN....när fan är snart?!
Har tänkt o tänkt på Dej hela dan, o nu när jag kom hem så brast det för mej...
Tårarna bara faller, precis lika mycke som när du försvann från detta orättvisa jordeliv... :'(

Hade allt varit som vanligt o du hade funnits vid oss så hade det varit ordentligt kalas på Skär!
Det kan alla skriva upp! För INGEN kunde ordna fest på det viset som Du! <3
Tänker tillbaka på din 60 årsdag när det minsann va kalas, o allt va "som vanligt"..
Alla nära o kära fanns i din närhet o bara firade dej så mycke det bara gick..

Det är så mycke jag skulle vilja berätta för dej o dela me dej...
men det går ju inte...o jag hatar det!
Är även väldigt säker på att allt hade varit så mycke bättre om du varit här! <3

Jag tycker att livet är så grymt orättvist!
Det finns så många gamla som är som "paket", o folk som inte tar vara på livet...

Du va frisk o pigg o tog vara på livet, så varför skulle just du drabbas?!
Finns ingen som hade en sån tuff mormor som vi...
Körde buss o va ordningsvakt bland annat...o du va en jäkel på att baka o göra smörgåstårta!

Så Till Dej Mormor:
Grattis På Födelsedagen Älskade Mormor!
Jag hoppas att du har firat ordentligt med "dina nära" som finns där i himlen...
Helst av allt på hela jorden så skulle jag vilja ha dej här o kunna fira dej!
O ge dej massor med kramar (o pussar i "håvudet") o säga hur mycke du betyder för mej!

Kom tillbaka, o va här vid oss!
Vi behöver dej, mer än du någonsin kan förstå! <3

<3 Mormor, Jag Älskar & Saknar Dej så oerhört mycke <3
Varje dag, varje minut!
//Din "Lill-Lill" <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0