Ledig dag, men skitväder!

Nu är jag förbaskat trött på det här lappmöglet!
Jag vill ha vår o sommar NU!
Har ju alltid sån otur så att det är skitväder när jag är ledig..
o på nåt sätt så kommer man av sig o vet inte vad man ska hitta på..

Idag vaknade jag vid 11!!
Så jag har väl sovit ungefär 12 timmar, var nog välbehövt..
Unnade mej en mugg vinglögg igårkväll!
Nåt måste man väl ha när man kollar Guldbagge-galan! :P
Till min förvåning så var Sebastian Hiort Af Ornäs med!(?!)
Hade inte en aning om att Barbros barn/barnbarn höll på med film...
Nog för att hon varit med i "Stig-Helmer"-filmerna som självaste "Stig-Helmers" mamma..
Men va iaf riktigt kul o se att det va nån släkting med, till nån man känner..
...undrar förresten hur det är med Barbro...i somras va det inte så bra va jag hörde... :(
Man har ju träffat henne hos mormor Elsa o morfar Vicke alla somrar, så länge jag kan komma ihåg..

Men iaf, idag har jag städat, o ska fortsätta till jag är klar!
Är iaf snart klar med "bottenvåningen".. "Bara" övervåningen kvar...
Har inte riktigt hunnit med att städa under senaste veckan!
så idag var det rätt tid för det kan man säga..
O ska jag nu få hit pianot, en säng, gungstolen o va det va...
så är det lika bra att ha ordning på torpet! ;)

Ringde fammen o faffen förut!
Ska åka ut till dom i Fsd imorgon eftermiddag :)
O så klart behövde dom hjälp när man ringer...imorgon ska det bytas gardiner bl.a. ...
Men, men.. man får ta det med en nypa salt, o hjälpa dom nu...
Man vet ju inte hur länge man har dom kvar, för dom börjar ju bli gamla..
O har blivit "gamla på riktigt" väldigt fort.. :/

Nej, kan inte sitta här o va lat..
Dags o lägga in i kaminen o fortsätta städandet!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0