Sovmorgon, men en kall sådan...

Idag tog jag o Smulan sovmorgon! :D
Vi vaknade vid 10.30...i ett kallt hus!IGEN!
Såg igår när jag gick o la mej att den där varningslampan va tänd på ivt-pumpen..
Så det va bara att göra eld så fort jag kom upp idag, o så ringa Kjell!

Som vanligt kom han me en gång o lagade!
O nu har han även lärt mej hur man gör..så slipper jag ringa honom var o varannan dag...
Jag har varit så duktig så jag har räknat ut att värmen lägger av så fort jag eldar...
O Kjell tror jag har rätt i det..
Så nu ska jag mixtra lite me värmen när jag är hemma, o se om jag får ordning på det..

Har annars bara tagit det lugnt idag..laddat inför 4 dagars arbete som påbörjas imorgon eftermiddag...
Känns så här i förhand riktigt hemskt att jobba en hel helg..
men när det väl är över på måndag eftermiddag, så känns det skönt att ha det överstökat! ;)
Känner oxå att min rygg börjar jäklas, igen...jag vill inte va me om samma grej som förra året.. :(
Men jag ska jobba så länge jag kan, med värktabletter o min kära vän "ryggkorsetten"...

Nu ligger Smulan o sover gott i mitt knä, medan jag sitter o skriver..
Har kastat ihop en broccoli/majs-paj som står i ugnen..
Så när den är klar o jag har ätit, så får jag ta o göra nån nytta här hemma..
Drar mej dock för att gå ut o hämta ved..jag kommer va Bambi på hal is.. :S :P
Och jag vill INTE hamna på "min avdelning" med nåt brutet ben eller nåt..

Bye bye så länge....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0