Vilken helg! <3

Nu har den bästa helgen passerat!
Så här kul har jag inte haft det på evigheter!

I torsdags hade jag Tupperware-party, vilket verkade uppskattas! =)
Var duktig o bakade, städade huset, planterade om blommor o gjorde landgångar tills alla dök upp!

I fredags jobbade jag extra på dagen!
Stack hem direkt efter jobbet o hämtade ett strykbräde som jag lånat från Gullausers..
Åkte till G&G för att få en kopp kaffe som jag o mamma hade pratat om..
..men till min förvåning så hade hon gjort våfflor! Mums!, va gott det va!
Stack hem o gjorde mej i ordning o åkte tillbaka till stan..
Hämtade Emilie o åkte till Öster där vi skulle se "Hur många lingon finns det i världen?"
Herre min tid vilken bra film! <3 den kan jag se om o om o om igen! Underbar!
Lämnade Emilie, o drog hem o kastade mej i säng!

Igår (lördag) var det bara att masa sig upp när klockan ringde..
In o jobba.
Slutade 15, hämtade syrran, o hämtade Emlan!
Drog o handla o så lämna tillbaka syrran där hon hämtades.. ;)
Jag o Emilie fixade mat ( o tog en powernap under tiden) för att orka med kvällen..
Hade riktigt mysigt här hemma med drinkar, musik o tv-tittande!
vid 22.30 kom Robin o hämtade oss! Tack o lov att vi fick tag i honom så vi fick skjuts!
När vi kom till stan så skulle vi till en bankomat, vi valde att ta Åhlens-parkeringen...
När jag o Emlan står o ska ta ut pengar dyker dom upp (som vi inte riktigt ville umgås me egentligen..)
Men vi tog med dom i bilen, o gick med dom in på Munken!
Var rätt mycke folk ute på Munken för att va en lördag innan löning.. :D
Men hur som helst.. Kul hade vi iaf! Träffade många som vi kände till, o hade bara roligt!
Var lite halvfarliga på dansgolvet :P iaf när vi va uppe på den lilla scenen med det lilla extra.. haha
2.30 kom Robin o hämtade oss o fick hem oss till Tingan igen! =)
Var vakna till efter 3 nån gång, sen somnade vi fort minst sagt!

Idag (söndag) har det varit en riktig slappardag!
Vi fixade bakismat till frukost (av det vi åt till middag igår).
Var ute i solen o fick lite energi o vitaminer! Smulan var med o undersökte livet utanför väggarna..
Smulan har inte varit så duktig nån gång som idag på att va ute o upptäcka allt nytt..
Hon kan nog trots allt bli en "ute-katt" en vacker dag..
Vi kastade oss på soffan o såg lite repriser, o sen såg vi Shutter Island..
När filmen var slut så kastade vi oss iväg till stan.
Beställde mat o hämtade den på Tigris! Träffade Hamodi där! =)
Vi drog hem till Kenta o Blanca o åt.. efter en stund så stack dom iväg för att se bio o Emlan blev barnvakt!
Jag passade på att snusa på bebis (vilket slår alla dofter i världen!)
Vi kollade lite tv o sen drog jag hem!

Kan sammanfatta dessa dagar tillsammans med Emilie, med ett enda ord!
U-N-D-E-R-B-A-R-A!
Efter såna här dagar så vill man hemskt gärna att Emlan stannar här o allt kan bli som förr!
Men hon har sitt på fastlandet, o jag har mitt här...
Det är bara att se fram emot nästa gång hon kommer hem till ön, då vi kan hitta på ännu fler bus! :D
Men ska inte börja deppa över hennes hemfärd till Karlskrona ännu, eftersom hon ännu stannar till på fredag!
Så än behöver inte alla bus vara över..! :P

Nej, nu är det verkligen dags att kasta sig i säng o sova MINST 7 kvart/timme!
Har inte varit så här himla trött på evigheter! Men tröttheten gör mej egentligen ingenting..
Huvudsaken är ju att man har kul, o det har jag haft, med bästaste Emlan! <3

NattiNatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0